A BME Kommunikáció és médiatudomány szak blogja

#Konzervtelefon

Megoldás a torrentezésre a Spotify és a Netflix?

2019. február 10. - somogyi t

A streaming szolgáltatások törekednek a fogyasztói igények minél teljesebb megismerésére és kielégítésére, így tesz a filmek, sorozatok esetében a Netflix vagy a zenéknél a Spotify. Ezek a formátumok a hagyományos tévézés és zenefogyasztás reformját indították el. Üzletpolitikájuk hasonló: fix összeg rendszeres befizetése mellett korlátlanul hozzáférhetünk az összes általuk forgalmazott tartalomhoz. A szolgáltatások folyamatosan változnak, fejlődnek, a cégek rengeteg pénzt költenek az innovációra, amely a piaci pozíció megőrzése és javítása érdekében szinte kötelező. Milyen fogyasztói motiváció kapcsolódik a streaming sikeréhez és kínálhat-e alternatívát az a torrentezésre?

A digitalizációnak rengeteg innovációt köszönhetünk a szolgáltatások terén is, ezek sok esetben már a hétköznapi életünk legtermészetesebb részei. Egyre több tevékenység - amelyet korábban offline végeztünk-, tolódik át az internetre, így a tévézés és a zenehallgatás is. A streaming szolgáltatások változást hoztak a korábbi tartalomfogyasztási szokásokhoz képest pusztán azzal is, hogy az interneten futnak, így szinte bárhol hozzáférhető a repertoárjuk. Lépést tartottak a trendekkel, figyeltek a fogyasztók reakcióira, így a platformok közti átjárást is lehetővé tették: ugyanúgy hallgathatunk zenét vagy nézhetjük a sorozatainkat asztali számítógépen, mint telefonon, tableten vagy okostévén. Ez nemcsak a versenypozíciójuk megtartása miatt volt fontos, hanem a rugalmasság és innováció a vállalatok fennmaradásának és gyarapodásának fontos eleme. Fejlesztés és marketing terén a szolgáltatók kényelmesebb helyzetben vannak, mint az offline televíziók. A nézettségi és hallgatottsági adatokat pontosan tudják mérni, ez az információhalmaz a fogyasztókról pedig a tartalom targetálás szempontjából értékes lehet. 

modern-device-with-netflix-app_23-2147915419.jpg

(via)

A szolgáltató tartalmaihoz korlátlan hozzáférést kap az előfizető, így számtalan zene vagy film között kell eligazodnia, megtalálni azokat, amelyek érdeklik. Ez kétféleképpen történhet: kereséssel vagy a szolgáltatások egyre fejlettebb ajánlórendszerein keresztül. A hatalmas tartalommennyiségben bolyongó felhasználóknak igénye lett arra, hogy segítséget kapjanak az eligazodásbanA vállalatok ezt érzékelték, így máig rengeteg pénzt fordítanak az ajánlórendszerek fejlesztésére. Ehhez a felhasználókról gyűjtött óriási adatmennyiség miatt minden adott: a fogyasztási szokásokból következtetnek a felhasználók ízlésére, profilokba sorolják őket, ez alapján kínálnak fel számukra alternatívákat.

Hogyan kapjuk a tartalmat?

A Netflix kínálatában nem csak saját gyártású tartalmak szerepelnek, a cég külső gyártóktól is vásárol jogokat. A Spotify esete lényegesen eltér abból a szempontból, hogy ők csak külső - azaz zenészek által létrehozott -tartalmakat közvetítenek a felhasználók felé. Az előadóknak fizet a cég, de persze egyikőjüknek sem ez a fő bevételi forrása. Előfordul, hogy a kevésbé népszerű zenészek csak a hallgatói igények és a jelenlét kommunikációs értéke miatt szerepelnek a platformon.

A Netflix algoritmusa a megnézett filmek típusán felül vizsgálja, hogy milyen eszközön játszottuk le és melyik országból az adott tételt. Filmnézés közben is rögzíti a tevékenységünket: számít, hogy megállítottuk a lejátszást, beletekertünk az anyagba és ha igen, akkor melyik résznél. Az algoritmus az attitűdjeink minél teljesebb feltérképezéséhez az egérmozgást is figyelembe veszi. Ellenőrzi, hogy a borítón milyen elemek tehetik számunkra "kattintékonyabbá" a filmeket és a továbbiakban a preferált vizuális megjelenésekkel fémjelzi a tartalmakat. 

Biztos alapokon a Kártyavár

A streaming szolgáltatások átalakítják a szórakoztatóipart is. Szimbolikus alkotás lett például a Netflix saját gyártású sorozata, a House of Cards, amelyet a felhasználókról gyűjtött hatalmas információmennyiséget kielemezve hoztak létre. 30 millió megtekintett tételt, 4 millió felhasználói értékelést és 3 millió keresést vettek figyelembe az analizálásnál. A vállalat előre meghatározta a sorozat célközönségét, az alkotói szabadságot teljesen az üzleti célok alá rendelték.

A Spotify ajánlórendszere három fő algoritmus mentén dolgozik: 

  • egyrészt collaborative filteringet alkalmaz, amely a fogyasztókhoz preferenciáik alapján hozzárendel egy profilt - a hasonló preferenciákkal rendelkező profiloknak hasonló zenéket javasol
  • a content based filtering esetében a zenék akusztikai jegyeit hasonlítja össze a korábban preferált, profilunkhoz rendelt számokkal
  • a harmadik algoritmus semantic filtering pedig a zenék interneten fellelhető szövegein végez szemantikai összehasonlítást, hogy tartalmilag is megfeleljen a zene a felhasználó ízlésének.

Mindezek mellett a saját készítésű lejátszási listánk is az ízlésünk kitűnő indikátora lehet.

A versenyképesség megőrzése érdekében a Spotify számára is fontos az innováció, saját bevételeihez képest erre a területre hatalmas összegeket fordít: 2018 utolsó negyedévében a bruttó profitjának majdnem felét (40%-át) kutatásra és fejlesztésre költötte. Majdnem annyi pénzt forgatott a területbe, mint a marketingtevékenységbe: ez utóbbi a profit 43%-át jelentette.

young-woman-holding-tablet-with-spotify-app_23-2147987824.jpg

(via)

Torrent helyett?

A streaming mellett a fogyasztók számára adott a régebb óta létező és ingyenes torrentezés: a jelenlegi magyarországi szabályozás szerint a fájlok letöltése már nem is számít bűncselekménynek. Fogyasztóként értékelve a helyzetet, akármennyire is nem büntethető a tevékenység, ugyanúgy jogosulatlanul fogyasztjuk az adott tartalmat, ami bűntudatot kelthet. Míg az ingyenesség az interneten a hírek esetében teljesen természetessé vált fogyasztói igény, a filmekhez és zenékhez sokan máshogy viszonyulnak. A streaming a korlátlan hozzáféréssel egy tiszta alternatívát kínál. Vannak persze filmek, amelyek nem érhetők el a Netflixen, továbbá, a többségében angol nyelvű tartalmakhoz pedig sok esetben nem volt megfelelő felirat - a kritikák hatására a cég igyekezett ezt orvosolni. A Pirate Bay nevű torrentoldal feltalálójának 2018 januárjában tett nyilatkozata szerint a torrentezés megérezte, hogy egyre többen választják a streaming adta lehetőségeket, viszont az még nagyon messze van attól, hogy teljes alternatívát kínáljon a letöltés helyett.

Egy, részben a torrenthasználók motivációira koncentráló 2011-ben publikált tanulmány konklúziójából is következtethetünk arra, hogy a streaming szolgáltatások a kalózkodók egy jelentős részét potenciálisan át tudják csábítani, ugyanis a kereslet elsősorban hiánypótlásra és nem a fizetés megúszására irányul. 

Számos bizonyítékát találtuk annak, hogy a p2p feketepiacok erősebb hiánypótló, mint (legális fogyasztást) helyettesítő szerepet töltenek be – legalábbis a mozis és az online kalózdisztribúció relációjában. 

– olvasható a tanulmányban.

downloading-music-piracy-vector_21-3790071.jpg

(via)

Hova tovább?

Ami biztosan elmondható a streaming szolgáltatások jövőjét illetően, hogy változni és fejlődni fognak, nem ragadhatnak meg egy szinten. Az innováció közvetlen hatással van a termék versenyképességre, ezért a vállalatok jól felfogott érdekükben igyekeznek minél teljesebbé tenni a felhasználói élményt. Mindezek ellenére akármennyire is felhasználóbarát a szolgáltatás, a televíziózás a mai napig sokkal nagyobb piac, kevésbé érzi a változást. A Netflix célcsoportja korosztályban fiatalabb, mint a tévécsatornáké, az előbbiek általában az online audiovizuális tartalomfogyasztás felé nyitnak az offline-nal szemben. A torrentezést ugyan részben visszaszoríthatják a streaming szolgáltatások, de mint egyetlen alternatíva, megszüntetni nagy valószínűséggel nem lesznek képesek azt.

A streaminggel kapcsolatos utópiáknak lehetnek persze más buktatói is. A Netflix például rengeteg népszerű tartalmat vásárolt fel, többek között tévében futó sorozatokat és műsorokat, vagy olyan produkciókat, amelyeket korábban más cég forgalmazott – mindezek közvetítéséhez pedig kizárólagos joga lett. Egy kutatás szerint ez serkentő hatással volt a torrentezésre amiatt, hogy mindent azért ők sem tudtak vagy akartak beszerezni, így nem kevés felhasználónak több szolgáltatónál kellett volna előfizetnie ahhoz, hogy hozzáférjen a kedvenc produkciójához. Így már viszont sokan inkább a torrent letöltése mellett döntöttek. 

A Spotify esetében más a piaci helyzet, egy zenét ugyanis nem kizárólagosan ők közvetítenek, ezáltal a kínálat nem töredezik szét a szolgáltatók között. Egy tétel ugyanúgy jelen lehet több streaming platform kínálatában, így egyszerre Google play-en, Deezeren vagy Apple Musicon: a kulturális iparágaknak ez a szektora tehát biztatóbban áll a torrenttel folytatott "küzdelemben". 

Plusz egy faktor, amely hathat a streaming szolgáltatók jövőjére: a torrentezés szabályozása. Vannak országok, ahol hozzánk hasonlóan nem büntetik a letöltést, máshol igen: a szigorúbb fellépés visszaszoríthatja a letöltési kedvet és másfelé terelheti a felhasználókat. De a streaming lesz a befutó, vagy valami más?

kep.png

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervtelefon.blog.hu/api/trackback/id/tr4014600778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2019.02.10. 15:31:34

A Spotify lehet, a Netflix belátható idõn belül aligha, legalábbis az USA-n kívül. De még ott is gond lehet, ha adott film csak az X vagy csak az Y szolgáltatónál elérhetõ.

Lesből Támadó Szárítókötél 2019.02.10. 16:02:11

Igen, kb. itt tartunk most, és ezt az állapotot kezdik szétverni az USÁ-ban azzal, hogy kezdenek gombamód szaporodni a streaning-szolgáltatók (Netflix, Amazon, Disney, stb.) exkluzv filmekkel: az emberek pedig nem fognak mindegyikre előfizetni, hanem újra előveszik a torrentklienseket.

AnnieC 2019.02.10. 16:04:23

"... ingyenes torrentezés: a jelenlegi magyarországi szabályozás szerint a fájlok letöltése már nem is számít bűncselekménynek..."

A letöltést lehet, hogy nem kifejezetten üldözik itthon, de a torrent működésének lényege ugye alapból az, hogy az első másodperctől kezdve tölti vissza másoknak az adatokat. Megosztani másokkal fizetős tartalmat már nem legális itthon sem. Szóval ha nem kapcsolja ki az ember a feltöltést, a torrent nem legális fizetős tartalmak letöltésére alapbeállítások használata mellett. Ha pedig mindenki letiltaná a feltöltést, akkor nem nagyon működne a torrent.
Egyébként pedig attól még, hogy fizetjük az üres adathordozók után a plusz díjat, nem jelenti azt, hogy akármit tehetünk azokra. Ha jól rémlik a szándék emögött az volt, hogy a megvásárolt tartalomról lehet saját célra másolatot készíteni, amit akárhogy megoldhatunk, akár letöltéssel is.

Ahogy már írtam máshol is, az egyik probléma a streaminggel még mindig az, hogy nem lehet benne biztos az ember, hogy a tartalom, amit szeret, az mindig elérhető marad az adott platformon. Ráadásul ahogy a bejegyzésben is írva volt, videostreaming szolgáltatások esetében már az se garantált, hogy egyáltalán egy helyen megtalálható az összes tartalom, így fizethet elő az ember mindenre, ha biztosra akar menni.

Jó lenne ha lenne viszonlyag olcsón olyan streaming szolgáltatás, ami összefogja az összes elérhető tartalmat és ahol lenne lehetőség arra is, hogyha valamihez ragaszkodom, akkor az mindig elérhető maradjon számomra, akár plusz pénzért is, függetlenül attól, hogy épp ki kivel köt egy újabb csodás megállapodást.

Nyilván most is meg lehet venni sokmindent digitális terjesztés útján olyan formában, hogy megaradjon nálam akkor is ha egyébként eltűnik az internetről, de a torrentnél egyszerűbb és gyorsabb rendszert fizetős formában nem nagyon látni.

ralf 2019.02.10. 16:36:15

"a jelenlegi magyarországi szabályozás szerint a fájlok letöltése már nem is számít bűncselekménynek. Fogyasztóként értékelve a helyzetet, akármennyire is nem büntethető a tevékenység, ugyanúgy jogosulatlanul fogyasztjuk az adott tartalmat, ami bűntudatot kelthet. "
Hivatalosan ez alighanem valóüban így van, de tekintettel arra, hogy az Artisjus sikereseen elérte, hogy már az üres adathordozók vásárlásakor jogdíjat fizetünk, ettől kezdve már az ő felelősségük, hogy ez a jogdíj eljut-e a jogtulajdonoshoz.

AskmeLater30 2019.02.10. 16:58:52

Nem fogyasztunk illegálisan torrent tartalmat, amennyiben zenét vagy filmet töltünk le. Az üres adathordozói díjat pont azért fizetjük, hogy ezeket kiegyenlítse. És a visszaosztás sem törvénysértő:

"(6) * Szabad felhasználás a mű járulékos vagy közbenső - a felhasználásra irányuló műszaki folyamat elválaszthatatlan és lényeges részét képező, önálló gazdasági jelentőség nélküli - időleges többszörözése, ha kizárólag az a célja, hogy lehetővé tegye

a) az átvitelt harmadik személyek között hálózaton, köztes szolgáltató által"

Tinman 2019.02.10. 17:20:40

A Netflix semminek nem alternatívája Magyarországon. Idehaza egy gyak. rasszista alapon működő lopás, ami ezerszer rosszabb bármiféle torrentnél.

Miért? Előfizetések és az általuk elérhető tartalom. Netflix 2018.december:

- USA "Basic" 7.99$ (2.280 Ft!) = 1329 sorozat, 4339 mozifilm
- HU "Basic" 2.490 Ft = 204 sorozat, 570 mozifilm

Lefordítom: A hazai előfizető akkora idióta, mint ide Kenya. Többet fizet JÓVAL kevesebb tartalomért (cirka 6x kevesebb sorozat és 8x kevesebb mozifilm!), aminek brutális része ráadásul nincs semmilyen módon lokalizálva! A Netflix azzal, hogy nem teszi a magyar előfizetői számára elérhetővé a teljes tartalmat tökéletesen kimeríti a rasszista szarházi féreg fogalmát. Mert magyar vagy neked nem jár! Na ezért vagy ultrakretén, ha előfizetsz rá idehaza...

A Spotify oké, az teljesen rendben van.

mildi 2019.02.10. 17:24:59

@Lesből Támadó Szárítókötél: pontosan. emelkedik megnt a torrentezők száma pont a streamingszolgáltatók miatt

totopad 2019.02.10. 17:58:22

Én használok Spotify-t, Netflix-et és HBO Go-t is -igaz megosztva a családdal-, nekem a zenét kb 90%-ban legalizálta, a filmeknél viszont vannak gondok. Nekem nem elsődleges, hogy legyen magyar nyelv, mert gyakorlatilag az angol elsődleges nyelvemmé vált, de egy csomó cím hiányzik mindkét repertoárból. Amíg nem lesz kb olyan lefedettsége ezeknek, mint a Spoti-nak a zenében, addig nem lesz változás torrent szinten, legalábbis a filmeknél biztos. Pedig a jövő ez, az tuti.

Technika Magnatovics 2019.02.10. 19:10:40

Spotify igen hiányos ha nem a mainstream zenét hallgatsz. Jó alternativa főleg az USA-ban,. A netflix Magyarországon a nyelvi nehézségek miatt nem népszerű. Ha majd szinkronnal vagy felirattal megy majd akkor.
T-sz@rnál ismerték fel, hogy hogyan lehet valamit tenni ez ügyben, egész használható a streaming szolgáltatás. Viszonylag hamar ott vannak a filmek, jóval olcsóbb és nem kell kifizetni az adathordozók (dvd, bluray) borsos árát se.

steery 2019.02.10. 19:13:30

Vajon hová vezet az a trend hosszú távon, hogy a tartalom szolgáltatók kilesik a fogyasztói szokásokat és ezeknek megfelelve (fanszervíz) készítenek tartalmakat? Azaz azt csinálják meg, amit a többség látni-hallani akar? És mi lesz a rengeteg kisebbséggel? És hogyan lehet ezen statisztikákat hatékonyan, titokban manipulálni, például poltikai vagy multicéges megrendelésre?
És hová vezet az, hogy olyan filmeket, zenéket ajánlanak, amilyeneket korábban fogyasztottam? Miért ők akarják nekem megmondani, hogy én mit szeretek, mit szeressek, mi érdekeljen? Miért próbálják kivenni a kezemből a döntés jogát, hogy önállóan döntsek arról, mikor, mire vagyok kíváncsi? Ez olyan, mintha leszoktatnának a rágásról és előemésztett bébipapit kínálnának, nehogy erőfeszítést kelljen tennem az evés során.
És mi fog történni a tartalmakkal, ha a szolgáltató lehúzza a rolót és elérhetetlenné válnak az addig tuti biztosan (de csak pénzért) hozzáférhető anyagok?
És mikor lesz nálunk Nemzeti Tartalomszolgáltató, a dohányáruk meg a közüzemek után szabadon?

Arcade Macho 2019.02.10. 19:14:48

az elmult evben hanyszor adtak le a netflixen a Fantomast vagy a Married with children -t?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.10. 19:20:29

A torrent népszerűsége már évek óta csökken, a legális streaming szolgáltatók mellett az illegális oldalakon nézhető filmek és sorozatok, valamint a Youtube-ra, Videa-ra és Indavideo-ra feltöltött filmek miatt.

Csaba121 2019.02.10. 19:35:26

Valóban a letöltés nem bűncselekmény, de attól még illegális, ha megsérted vele a szerzői és szomszédos jogokat!!!!!

Magyarul, ha letöltesz, mivel nem bűncselekmény, a hatóságok hivatalból nem járnak el ellened, de a szerzői jog birtokosa indíthat ellened pert a jogai megsértése miatt és te fizethetsz egy csomó kártérítést utána...

Treff Bubi 2019.02.10. 21:51:39

Az egyetlen bajom a streaminggel, hogy nem lehet offline tárolni a tartalmat a gépen. Törvényesen ma csak lemezen, tehát fizikai hordozóhoz kötve tudok filmeket vásárolni magamnak, pedig sokkal praktikusabb lenne, ha tudnám pl. a laptopomon vagy mobilon tárolni, amit megvettem.

Májkül 2019.02.10. 22:13:32

Netflix esetén, ahogy sokan írták már, valóban sokat ront a népszerűségen, hogy magyar hanggal vagy felírattal nagyon kevés film érhető el. Itthon, az emberek többségének sajnos rontja az élvezeti szintet. ha egy film csak eredeti hanggal vagy felírattal nézhető. Nem értem, hogy miért problémás a Netflixnek a magyar hangot vagy felíratot felrakni olyan filmekhez, ahol ez rendelkezésre áll már. Sokan ezért "kölcsönöznek" inkább filmeket a file-megosztó oldalakról, mert ott szinkron vagy felírat biztosan van az esetek többségében.

lbalazs 2019.02.10. 23:10:13

A fentiekbol ket dolog kovetkezik:
1) egyre fontosabb a net semlegesseg, vagyis a tartalom es a szolgaltatas nem lehet egy kezben
2) a video tartalomtulajdonosok maguk is okai a letolteseknek. Ilyen ok az egyes regiokban kulonbozo hozzaferes, ami a zeneknel ismeretlen. Amig ezen nem valtoztatnak nehez lesz csokkenteni a letoltesek szamat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.02.10. 23:38:49

Nincsen Netflix előfizetésem, de így nem is lesz sose.Kb a középső lábamnak hiányzik, hogy még azok is megfigyeljenek, meg naplovazzák, hogy hol, mikor, mit nézek, vagy állítok meg a képernyőn, vagy hogyan használom az egeret, keresőt, stb...Kib@szott big bráhner lesz lassan az egész világ...
Akkor már inkább a torrent, a korábbi hozzászólásokban kiválóan leírták, hogy miért.

VT Man 2019.02.10. 23:48:50

"Vannak persze filmek, amelyek nem érhetők el a Netflixen"

A Netflixen rengeteg film nem érhetõ el.
És pont ez a baj: nem reális, hogy egy nézõ 3-4 konkurens videószolgáltatónak fizessen havidíjat. Az úgy már sok.

lbalazs 2019.02.11. 01:12:26

@VT Man: Hát pont ezért lenne szükség a tágabban értelmezett net neutralityre. Éppen ezért veszélyes, ha a szolgáltatók kezében van a tartalom. El kell választani a tartalom szolgáltatását és a tartalom birtoklását, hogy ne is lehessen kizárólagos joga egyetlen szolgáltatónak sem egyetlen tartalomra. Na ez elég hosszú út lesz. Ide tartozik a videok jogdíjainak kezelése is, vagyis a szolgáltatás joga bizonyos területekre terjed ki, nem egységes az egész földön, emiatt van az, hogy nem érünk el mindent a Netflix kínálatából. Erre nyilván megoldás a publicVPN szolgáltatás, de ez csak addig igaz, ameddig azt feltételezzük, hogy minden elérhető az USAban, ami nyilván nem igaz
Összefoglalva: a torrentezést éppen a video tartalom előállítók üzleti modellje tartja életben :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.02.11. 02:29:14

1. Spotify, előfizetek, és nagy örömmel hallgatom. Tök jó!
2. Netflix: Volt, hogy kipróbáltam, és nagyon hamar kiderült, hogy számos "dokumentumfilm" átlátszóbban hazudik a 888-nál is, és piszok sok irritáló tartalom mellett nem láttam azt, ami érdekelne. Ezek után azt mondom, hogy ők azt a pénzt sem érdemlik meg ami az üresmédia jogdíjakból el kell, hogy jusson hozzájuk. Előfizetni nem fogok.

Tény, hogy a sok ottani fos annyira irritáló, hogy belenézve lerombolja az új tartalmaknak megelőlegezett bizalmat, ha pedig valamiben annyira nem bízunk, hogy a sávszélességet is sajnáljuk rá, abból nem lesz torrentezés. Igaz a készítőnek pénze sem.

Torrent: Egy csomó adathordozón ott van az átalanyjogdíj. Akkor is fizetek azért, hogy filmet másolhassak, ha fotó kerül az adathordozóra. Vagy általam renderelt kép, általam írt program, bármi. Vagy olyan biztonsági másolat, ami amúgy is szabad felhasználás. Sorozatok egy része kapcsán: Fizetek egy TV előfozetési díjat, abból a csatornának is van pénze, amiért felvehetném reklámot kiszűrve a műsort. Itt a torrent maximum kényelmi szolgáltatás. És vannak azok a filmek amikért akkor se mennék moziba, ha nem lenne torrent, de az üres média jogdíj alapján, esetleg belenézek.

Lényeg az, hogy a torrent egy technikai eszköz arra, hogy ne csak fizessek a magáncélú másolás, cserebere jogáért, hanem azzal éljek is, és ezzel az engem érdeklő (és nem a netflix által tolt) tartalomhoz hozzájussak. És erre a Netflix sem jó. De a nagyon korlátozott streaming szolgáltatások sem.

HBO GO: A HBO egy olyan műhely, ami szembenáll a PC olyan törekvéseivel, amik a tartalmat manipulálnák, elrontanák, limitálnák a művész szabadságot. Azért, hogy ilyen műhely holnap is legyen, és ennyiben szabadabb világban éljünk akkor is megéri fizetni, ha éppen nincs a kínálatban jó tartalom. De többnyire azért az is akad. De ezt a funkciót, nem tudja a torrent kiváltani.

A vásárlás, mozijegy, stb. van amikor az élményről szólna, ha ragaszkodunk a moziról, a programról és sok másról, vagy a birtoklásról. De általában az eszközünk arra, hogy akivel egyet értünk, akitől több alkotást szeretnénk látni, annak lehetőséget teremtsünk, ehhez viszont vásárolni kell akár az üres média jogdíjon felül.

különvélemény 2019.02.11. 07:08:16

@Májkül:
Azért nincs mindenhol felirat, vagy szinkron, mert annak is van jogtulajdonosa, és azok nem szeretik a Netflixet.
Tévénél is van, hogy 2 konkurens csatorna 2 féle szinkront nyom, mert nem adták el a másiknak.
A Netflix meg egyelőre csak elérhetővé tette a szolgáltatását a világ nagy részén, a lokalizálás lassabban halad, előbb jönnek a nagyobb piacok, a régiónkban pl. Lengyelország, vagy Románia, utána a kisebbek.

különvélemény 2019.02.11. 07:14:02

@VT Man:
Ez a tartalomgyártók üzleti modellje miatt van így.
Ha megtekintések után lehetne fizetni, mint a Spotify teszi, akkor fent lenne minden film.
De jelenleg időre kap jogot a szolgáltató, így rotálni kell, ha nem akarsz csillagászati előfizetési díjat.

különvélemény 2019.02.11. 07:21:07

@Tinman:
A régiókorlátozás nem a Netflix hibája, hanem az őskövület jogtulajdonosok "üzleti modellje".

Az előfizetés meg azért ennyi, mert azzal a Netflixre fizetsz elő, nem a "magyar" Netflixre.
Ha az USA-ban jelentkezel be, azt látod, ha itthon, akkor azt.

Paxton 2019.02.11. 07:34:30

Én nagyon jó dolognak tartom a streaming szolgáltatást, de félek jelenlegi formájában nem fogja kiváltani a Torrent-et, pedig nagyon örülnék neki. Szerintem a Netflix minőségi szolgáltatást nyújt elérhető áron, de mindegyik streaming szolgáltatónak (pl. Amazon Prime, Hulu, Netflix, illetve a hamarosan érkező Disney) van olyan sorozata, amit muszáj nézni. És így együtt már 4 streaming szolgáltató havi díja elég sok. Olyan szolgáltatás kell, ahol mindegyik kedvenc sorozat elérhető, vagy a felhasználó válogatja ki, hogy melyik sorozatra szeretne előfizetni.

Tinman 2019.02.11. 07:42:53

@különvélemény: Én tudom előbb elintézni a korlát törlését, vagy a Netflix? Na ugye. Nettó a Netflix hibája... ilyen korlátozott szolgáltatással pofám nem lenne idehaza megjelenni.

Az előfizetés meg több, mint kint, 6-8x kevesebb tartalomért...vicc! Lehet ezt magyarázni, hogy miért tróger idehaza a netflix, csak nem érdemes. Egy kalap szar.

Nerevaryne 2019.02.11. 07:58:53

@AnnieC: "Szóval ha nem kapcsolja ki az ember a feltöltést, a torrent nem legális fizetős tartalmak letöltésére alapbeállítások használata mellett."

1-es seed arányi alatt nem osztottál meg filmet. Utána is valószínűleg csak a film adatának ötödét minden peernek ami önmagában értelmezhetetlen. Hacsak nem töltesz fel filmet torrentoldalra, vagy egyedüliként seedelsz ki egy 1-es arányt, akkor nem osztottad meg a filmedet egyetlen emberrel sem. Pontosan ez a torrent lényege, visszafelé is ugyanúgy darabokba megy mint lefelé.

lbalazs 2019.02.11. 08:40:40

@Tinman: Te tudod előbb elintézni a regiokorlátok eltörlését, ha előfizetsz egy publikus VPN szolgáltatásra. Ha ezt minden USA-n kívüli előfizető megtenné, hamar eltünnének a régiokorlátok.

különvélemény 2019.02.11. 09:40:48

@lbalazs: @Tinman:
Tömeges VPN-ezéssel csak további szigorítások jönnének.
Az elején a Netflix pl. nem szűrt VPN-t, a Hulu igen, sőt, arra csak amcsi kártyával lehetett előfizetni.
Amikor elindult világszerte, akkor kezdték el tiltogatni a VPN-eket a jogtulajdonosok nyomására.

Csak egy példa, mennyire idióták a nagy kiadók, kerestem egy 60 éves, nem túl népszerű műfaj (western), nem túl népszerű darabját, 6,5 pontos az IMDB-n, amiből, ha levonjuk a nosztalgiafaktort, éppen a nézhetőség határa:, tehát kizárt, hogy bárki meg tudná indokolni a tiltás okát.

Amazon.com-on keresgélve:

They Came To Cordura 1959
Included with your Prime membership.
Watch Now

Watch Now-ra klikkelve a:
This title isn't available in your location

Adiator 2019.02.11. 10:39:01

@Tinman: Ezek a számok nem stimmelnek, nem tudom hol láttad őket. Jelenleg a magyar netflixen 3281 film és 1504 sorozat elérhető, egyáltalán nem olyan rossz a helyzet mint ahogy mondod. Európán belül kimondottan jó a hazai kínálat. Én már kb. 2 éve használok netflixet, és őszintén szólva rengeteg mindent találtam már ami érdekelt. Nem mondom hogy minden fent van, természetesen van olyan tartalom amit máshonnan kell beszereznem, de ez nem változtat azon hogy szerintem megéri használni.

2019.02.11. 11:17:31

Nem Spotify, hanem Deezer bevált nekem zenehallgatásra, ma már nem töltök le torrentről zenét. Programokat sem használok illegálisan, ami kell megveszem, meg használok ingyeneseket is. A filmekre, sorozatokra viszont nincsen jó megoldás jelenleg, 1 évig volt Netflix előfizetésem, úgy fél évig HBO Go, de mellettük is torrenteztem, mert nagyon szűk az itthon elérhető tartalom. A Netflixnél aztán betett az, mikor Netflix original tartalmat hamarabb megtaláltam ncore-on, ezt már nem lehet azzal magyarázni, hogy nem tudták itthon megvenni a jogokat, mert a saját kezeikben vannak a jogok. Innentől kezdve ez szimpla lehúzás. Az HBO Go-t meg azért mondtam le, mert az esti terheltebb időszakban gyakran belassult a streamelés, főleg mikor megjelent valami újdonság.

Igazság szerint az HBO, Netflix és Amazon hármas is kevés

2019.02.11. 11:19:34

Folyt.
Szóval az HBO-Amazon-Netflix harmas is kevés lenne nekem, mert európai művészfilmekből példaul nagyon kevés elérhető, nyilvan nem is azonnal várnám el a megjelenés után, de később sem. De a normalis szolgáltatást és az amerikaivihoz hasonló nagyságrendű tartalmat elvárnám, ha már fizetek érte. Sajnos ettől messze vannak.

2019.02.11. 11:29:00

@különvélemény:
Nézhetőség határa imdb pontszám alapján? 8 felett a filmek fele zs kategóriás trash drága kivitelben.

2019.02.11. 11:43:50

Egyetlen indokot mondjon valaki a Spotify és a Netlfix mellett, ami vonzóbbá teszi ezeket, mint az ingyenes és legális torrentezést. A torrentezéssel letöltöm, onnantól az enyém, korlátozás nélkül használhatom, nem ideiglenesen és egyéb feltételekkel, rátehetem bármilyen lejátszóra, ráadásul ncore előfizuval visszaosztanom sem kell. Miért lenne jobb ennél bármi? Arról nem is beszélve, hogy a Spotify remek móka annak, akinek korlátlan mobilnetje van (nálunk ilyen alig akad a szolgáltatóknál, az is k drága), és aki a modern rádiós popzene vonalon mozog, de mondjuk mutass rajta érdemi black/death metal tartalmat, vagy régi prog rockot ésatöbbi. A film meg zeneiparért meg ne sírjon már senki, most jöttek ki a tavalyi filmipari mutatók, évtizedes csúcsokat döngetnek a bevételek, a mozik látogatottsága az egekben, majd még sajnálom őket.

2019.02.11. 12:17:27

@Kolompár Magneto:
Az az előnye, hogy azonnal elindítom a streamelést, még csak le sem kell töltenem. Másrészt még ha legálisan meg is tehetem elvileg, akkor sem szeretem lopni a tartalmat.

A Spotify tud offline lejátszást is, ha előzőleg letöltöd. Én Deezert használok, és lehet, hogy túlzottan mainstream metal-t hallgatok, de kevés kivétellel amit akartam, megtaláltam. Plusz egy rakás olyat is, amiről előtte nem is hallottam.

2019.02.11. 12:21:53

@Zabalint: egy másfél-két gigás mkv lejön három perc alatt. Ennyi időm azért akad általában :) Aztán ha akadozik a stream, ülhetsz a készülék előtt a falat bámulva. Ami pedig legális, az nem lehet lopás, ez logikailag támadhatatlan. Tekintheted lopásnak, ahogy tekintheted repülésnek a biciklizést is, csak attól az még nem az. Egyszer néztem ár ismerősnél a Spotify-ra, beütöttem a kedvenc előadómat (Danzig, nem éppen mainstream, de nem is hatvanas évekbeli japán progrock) és volt 3 dal tőle. Ott részemről meg is halt a dolog. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a kilencvenes években megvolt az összes Danzig műsoros kazettán, aztán egy bő évtized múlva megvolt az összes cédén is, és hát rohadjak meg, ha harmadszor is kifizetem ugyanazt. És ez a képlet nagyon-nagyon sok előadóra-albumra igaz nálam.

2019.02.11. 12:31:51

@Kolompár Magneto:
"Ami pedig legális, az nem lehet lopás, ez logikailag támadhatatlan. "

A morális mércém miért ne lehetne szigorúbb a jognál? Jogi kiskapuk kihasználásával is lehet lopni. Vagy megbízható embert ültetni az ügyészség élére, esetleg széttárni a karját a politikusnak, hogy elévült...

Egyébként Spotify-on most hirtelen nem tudom, de Deezeren konkrétan 53 Danzig szám van, igaz ebből lehet, hogy jópár az live és nem studio. Mondjuk gondolom ennél sokkal több van. De azt állítani, hogy csak modern pop rajongóknak felelnek meg ezek a streaming szolgáltatók, nagyon erős csúsztatás.

AnnieC 2019.02.11. 13:18:03

@Nerevaryne: A technikai részletekkel tisztában vagyok, de tudtommal vannak szabályok arra vonatkozólag, hogy jogvédett tartalomból mekkora részletet oszthatsz meg maximum és ezek elég szigorúak ha jól rémlik.
Simán összejöhet, hogy egyben megosztasz egy picit nagyobb darabot valakivel és akkor már rád lehetne húzni, hogy törvényt sértettél, az más kérdés, hogy ezzel most nem foglalkozik senki itthon.

kulup 2019.02.11. 13:21:30

Spotify-on 8 teljes Danzig albumot találtam, kb. 100 szám. Az egyik félig live és talán egy best of is van.

2019.02.11. 13:24:55

@Zabalint: lehet a morális mércéd vasszigorú, az akkor sem jogi kategória, hogy "Zabálint erkölcsi mércéje szerint". Nyugodj bele nyugodtan, hogy a torrent nem lopás a hazai törvények szerint, persze a saját apokrif jogod szerint lehet érte máglyahalál a büntetés, de az jogilag értelmezhetetlen :) Torrenten egyébként az összes Danzig szám megvan, saccra 600, szóval még mindig nem látom az előnyt a Spotify-nál :)

2019.02.11. 13:27:48

@kulup: hozzátartozik az igazsághoz, hogy én valami két éve néztem. De ha az összes fent van, az se számít, mert a bringás offline mp3-lejátszómra akkor se tudom ráhekkelni például.

Gab84or 2019.02.11. 13:37:18

Magyarorszagon keves embernek lesz Netflixe, nincs szinkron, felirat is alig, szoval HBO GO jobb pelda lett volna......

2019.02.11. 13:46:56

@Kolompár Magneto:
Én nem vonatkoztattam a saját erkölcsi mércémet másokra.

2019.02.11. 13:49:36

@Kolompár Magneto:
Akkor viszont nem mindegy neked mi van fent Spotifyon? Egyébként az újabbak közül kimondottan rétegzenéből is rendeteg fent van Deezeren és Spotifyon is.

2019.02.11. 13:51:28

@Zabalint: véleményem azért lehet, nem? :) Ha meg nem vonatkoztatod másokra az erkölcsi mércédet, miért harsogod, hogy lopás? Ha másokra nem vonatkozik, akkor egyáltalán hogyan jön szóba, te nem lopsz a saját mércéd szerint, pont. ha lopásnak hívod, akkor viszont de, vonatkoztatod másra.

corrado 2019.02.11. 13:54:43

@Tinman:
"...ilyen korlátozott szolgáltatással pofám nem lenne idehaza megjelenni..."

Tehát te inkább senkinek nem adod el a terméked, még azoknak a keveseknek sem, akinek egyébként jó lenne? Ez üzletileg nem túl okos hozzáállás.

"Lefordítom: A hazai előfizető akkora idióta, mint ide Kenya. Többet fizet JÓVAL kevesebb tartalomért (cirka 6x kevesebb sorozat és 8x kevesebb mozifilm!)"

Ennek így megint nincs sok értelme. Egyszerűen el kell dönteni, hogy megéri az adott szolgáltatás az árát vagy sem. Felesleges magad azzal idegesíteni, hogy Mucika Torontó-alsón mennyit fizet a szolgáltatásért és mennyivel többet kap, mert erre semmilyen ráhatásod nincs és csak a saját hangulatodat rontod el, ahelyett, hogy azt élveznéd ami elérhető.

2019.02.11. 13:56:29

@Kolompár Magneto:
Nem, én leírtam miért használok Deezert, illetve miért használnék Netflixet és társait, ha lenne megfelelő kínálat, és ezek egyik okaként felsoroltam azt, hogy lopásnak tekintem. De nem ítélem el azt, aki nem tekinti lopásnak.

kulup 2019.02.11. 14:04:59

A zenestreaing egyszerűen kényelmes. Egy doboz cigi áráért egész hónapban korlátlanul hallgathatom és a zenéim nagy többsége fenn van. Lusta vagyok már töltögetni, katalogizálni, stb. Nyilván aki afrikai punkzenét hallgat a 60-as évekből, annak nem lesz jó.

Tinman 2019.02.11. 18:59:16

@corrado: Eladni mindenki mindent el akar. Itt a vásárlói magatartással van gond. Egyetlen előfizetőnek nem szabadna lennie idehaza a régiós mocskolódás miatt. Aki előfizet erre így, ahogy jelenleg van, az nem csak önmaga, de a többiek ellensége is, hiszen arra szavaz, hogy hát nekem ez a jóval kevesebb tartalom, így magasabb áron is megfelel. Ez egy rettenet vásárlói magatartás.

Ez nem igaz! Mindenkinek van ráhatása! A pénztárcáddal szavazol. Ha mindenki úgy gondolkodott volna Netflix ügyben ahogy én, akkor már rég a sarokba lennének kényszerítve és léptek volna régionlock témában. Vagy elhúztak volna és az is jó lett volna, mert ilyen szolgáltatással így ne jöjjön ide senki.

KékFény6 2019.02.11. 18:59:58

@Tinman: Az előfizetési díj a hazai ÁFA miatt magasabb. Mi köze a Netflixnek ahhoz, hogy itthon magas az ÁFA? Amiatt nem fogja olcsóbban adni az előfizetést.... És nyilvánvalóan nem tartalom arányos az előfizetési díj, hiszen a kiszolgáló rendszert kevés tartalom mellett is ugyanúgy fenn kell tartani.

Tinman 2019.02.11. 19:06:39

@Tesztelo.hu: Nem is az a pár 100 Ft a lényeg, hanem a 6-8x kevesebb tartalom. Persze van annyi homok, amibe minden hazai Netflix előfizető feje belefér...

Tinman 2019.02.11. 19:07:58

@különvélemény: Az a legalja amikor VPN-ezni kell, mert a kiadó/szolgáltató egy rasszista szar. A regionlock nettó rasszizmus egy digitális világban!

AnnieC 2019.02.12. 10:47:20

@Tinman: A regiózár a mai világban nagyon elmaradottnak tűnő elképzelés, nem értem, hogy tud még létezni. Illetve nyilván értem, pénz, pénz pénz, de attól még mocsok egy húzás.

BNati 2019.02.19. 13:42:33

Én, mint hivatalos sorozatfüggő elmondhatom, hogy a Netflix az egyik legjobb találmány. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Na és ezt a bejegyzést is, ahol egy-két kábelajánlatot is megtudhattok a kényelmesebb sorozatnézés érdekében. www.sigmadigitals.com/blog/kabelajanlat-sorozatfuggoknek/
süti beállítások módosítása